Zamawiający :
Zespół Szkół nr 1 w Nowym Miasteczku
|
NIP 925- 21- 00- 817 REGON 970570663
Przedmiot zamówienia:
Dostawa opału do kotłowni Zespołu Szkół nr 1 w Nowym Miasteczku
Postępowanie prowadzone wg procedur wydatkowania środków publicznych w zakresie nieuregulowanym ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych określonych Zarządzeniem Nr 26/14 Dyrektora Zespołu Szkół nr 1 w Nowym Miasteczku z dnia 03.12.2014 r., a których wartość nie przekracza 30000 euro.
Zatwierdził:
Dyrektor Zespołu Szkół nr 1
w Nowym Miasteczku
Sławomir Kopyciel
ROZDZIAŁ I
INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW
1. Przedmiot zamówienia
- Przedmiotem zamówienia jest dostawa węgla kamiennego, brunatnego i miału węglowego do kotłowni znajdującej się w budynkach Zespołu Szkół nr 1 – kod CPV-09100000-1 – opał.
- Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych wg czterech wyodrębnionych części określonych w rozdziale I pkt 2 WZ.
- Wykonawca może złożyć ofertę na każdą wybraną przez siebie część – I, II, III lub IV, co nie ogranicza możliwości złożenia przez tego samego Wykonawcę ofert częściowych na cztery zadania.
- Wykonawca wykona siłami własnymi przedmiot zamówienia.
- Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. W tym celu w zakresie odpowiedzialności Wykonawcy leży powzięcie niezbędnych wiadomości do przygotowania oferty, a także podpisanie umowy.
2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- Przedmiot zamówienia obejmuje dostawy opału w zakresie wyodrębnionych czterech części, które zdefiniowano następująco:
- część I – dostawa węgla kamiennego – kostka gatunek I; średnica 100-300 mm, wartość opałowa nie mniejsza niż 28000 kJ/kg, zawartość popiołu do 7%, zawartość siarki do 0,6%, wilgotność do 10% w ilości 20 ton.
Miejsce dostawy węgla kamiennego orzech: Zespół Szkół nr 1, kotłownia w budynku przy ul. Głogowskiej 16, 67-124 Nowe Miasteczko
- część II – dostawa miału węglowego gatunek I; wartość opałowa nie mniejsza niż 26000 kJ/kg, zawartość popiołu do 7%, zawartość siarki do 0,8%, wilgotność do 10% w ilości 100 ton.
Miejsce dostawy miału węglowego: Zespół Szkół nr 1, kotłownia w budynku przy ul. Marcinkowskiego 1, 67-124 Nowe Miasteczko.
- część III – dostawa węgla brunatnego – propal; minimalne parametry węgla: średnica węgla 5-20 mm; wartość opałowa 11000 KJ/kg, zawartość siarki do 0,8%, zawartość popiołu do 7%, wilgotność do 49% w ilości 90 ton.
Miejsce dostawy węgla brunatnego: Zespół Szkół nr 1, kotłownia w budynku przy Placu Strzeleckim 2, 67-124 Nowe Miasteczko.
- część IV – dostawa węgla kamiennego – orzech gatunek I; średnica 20-80 mm, wartość opałowa nie mniejsza niż 26000 KJ/kg, zawartość popiołu do 7%, zawartość siarki do 0,8%, wilgotność do 10% w ilości 30 ton.
Miejsce dostawy węgla kamiennego orzech: Zespół Szkół nr 1, kotłownia w budynku przy ul. Marcinkowskiego 1, 67-124 Nowe Miasteczko.
- Ilość ton określona w pkt 2.1 może ulec zmianie w zależności od potrzeb zamawiającego, a także zależy od warunków pogodowych, dlatego też zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia do 20 % ilości towaru będącego przedmiotem zamówienia bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek konsekwencji finansowych.
- Koszty rozładunku oraz transportu pokrywa Wykonawca.
- Przedmiot zamówienia musi odpowiadać wymogom ilościowym oraz jakościowym, określonym w Polskich Normach
- Przedmiot zamówienia musi posiadać przy każdej dostawie Certyfikat Jakości.
3. WYMAGANY TERMIN WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
Poszczególne dostawy będą realizowane sukcesywnie partiami, w okresie od dnia podpisania umowy do 31.05.2017 roku. Wykonawca zobowiązany będzie do dostawy w terminie do 2 /dwóch/ dni roboczych od dnia zgłoszenia przez zamawiającego zapotrzebowania telefonicznie określonych partii i w ilościach:
Część I – węgiel kamienny kostka – jednorazowo do 3,5 ton
Część II – miał węglowy – jednorazowo do 3,5 tony
Część III – węgiel brunatny – propal – jednorazowo do 25 ton
Część IV – węgiel kamienny - orzech – jednorazowo do 3,5 ton
4. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT.
- Ofertę należy złożyć w formie pisemnej, w języku polskim, w trwałym druku lub piśmie odręcznym, wg postanowień zawartych w niniejszym WZ.
- Ofertę składa się w zaklejonym, nieprzeźroczystym opakowaniu (kopercie) w sposób uniemożliwiający jej otwarcie oraz zamieścić na zewnątrz pełną nazwę i adres wykonawcy oraz umieścić opis wg wzoru:
Zespół Szkół nr 1 w Nowym Miasteczku,
ul. Marcinkowskiego 1 , 67-124 Nowe Miasteczko,
oferta na dostawę opału – część I* / część II* /część III* / część IV*
NIE OTWIERAĆ PRZED 31.08.2016 r. godzina 11.15
- Formularz oferty musi być podpisany przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. Podpis musi zawierać czytelne imię i nazwisko bądź pieczątkę imienną oraz podpis lub parafę.
- Ewentualne poprawki w tekście oferty muszą być parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.
- Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
- Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
4.7 Treść oferty musi odpowiadać treści WZ.
5. KRYTERIA WYBORU OFERTY.
5.1 Zamawiający wybierze ofertę kierując się kryterium wyboru: cena – 100%
5.2 Spośród ofert podległych ocenie, oferta z najniższą ceną brutto otrzyma 100 punktów,
pozostałe oferty uzyskają proporcjonalnie mniejszą liczbę punktów, zgodnie ze wzorem:
oferta z najniższą ceną
ilość punktów oferty badanej = ------------------------------------ x 100 pkt
cena oferty badanej
5.3 Wybrana zostanie oferta, która otrzyma największą liczbę punktów.
6. SPOSOB OBLICZANIA CENY OFERTY/ PROWADZENIE ROZLICZENIA MIĘDZY
ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ
- Wykonawca podaje cenę netto, podatek VAT oraz cenę brutto w Formularzu Oferty dla poszczególnych części przedmiotu zamówienia, zgodnie z załączonym Formularzem Cenowym.
- Cena oferty musi zawierać podatek VAT, wartość opału, wszelkie koszty transportu krajowego i zagranicznego do siedziby zamawiającego, koszty załadunku i rozładunku oraz inne koszty niezbędne do wykonania pełnego zakresu zamówienia.
- Cena musi uwzględniać ewentualne upusty/rabaty.
- Cena ta będzie ceną wyrażoną w PLN nie podlegającą zmianie podczas trwania realizacji umowy i nie będzie podlegała waloryzacji.
- Rozliczenia między zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w PLN.
Zamawiający odrzuci ofertę, która będzie zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny.
7. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT.
7.1 Ofertę należy złożyć w sekretariacie Zespołu Szkół nr 1 w Nowym Miasteczku pokój nr 10 lub przesłać na adres: Zespół Szkół nr 1, ul. Marcinkowskiego 1, 67 - 124 Nowe Miasteczko w terminie upływającym 31.08.2016 r. o godz. 11.00.
7.2 Oferty, które zamawiający otrzymał po upływie terminu składania ofert, zostaną bez
otwierania zwrócone właściwym wykonawcom w ciągu 3 dni od dnia ich otrzymania.
8. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT
8.1 Jawne otwarcie ofert nastąpi w dniu 31.08.2016 r. o godz. 11.15 w Zespole Szkół nr 1 w
Nowym Miasteczku, ul. Marcinkowskiego 1, sekretariat - pokój nr 10 (I piętro).
- OSOBY UPRAWNIONE DO KONTAKTOWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
9.1 Mirosław Oparski – tel. /068/ 3888 122, pok. Nr 10 (sekretariat)
w godz. 8.00-14.00
10. ZAWARCIE UMOWY.
10.1 Niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej zamawiający zawiadomi
telefonicznie lub faksem wykonawców, którzy złożyli oferty o:
- wyborze oferty najkorzystniejszej, podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru,
- wykonawcach, których oferty zostały odrzucone.
- Zamawiający wymaga, aby wykonawca zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia na
warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym Rozdział II WZ w terminie
określonym przez zamawiającego.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą
spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
11. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCE WYKONAWCY
W niniejszym postępowaniu nie przysługują środki ochrony prawnej określone w ustawie
z dnia 29 stycznia 2004 roku Pzp.
WZÓR
UMOWA NA DOSTAWĘ (…część …………)
zawarta w dniu ……………….. roku pomiędzy Zespołem Szkół nr w Nowym Miasteczku, ul. Marcinkowskiego 1, zwaną dalej w umowie „Zamawiającym”, reprezentowanym przez:
Sławomira Kopyciela - Dyrektora szkoły,
przy kontrasygnacie
Sylwii Niemiec – Skarbnika Gminy, w imieniu której na podstawie pełnomocnictwa działa: Dorota Jatczak - zastępca Skarbnika
a Firmą: ………………………………………………………………………………………...
umowa zawarta w oparciu o art.4 pkt 8 ustawy z dn. 29.01.2004 r. – Pzp – Dz.U. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm. (wartość zam. nie przekracza kwoty 30 tys. Euro)
§ 1.
PRZEDMIOT UMOWY
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa…………………………….., w ilości …. ton.
2. Miejscem dostawy jest plac (podwórko) zamawiającego - Zespół Szkół nr 1 w Nowym Miasteczku, ul. Marcinkowskiego 1.
3. Dostawa opału odbywać się będzie partiami w ilościach nie przekraczających…. ton. Przy każdorazowej dostawie partii opału Wykonawca udokumentuje miejsce zakupu opału, tj. wskaże dokładny adres kopalni oraz załączy dokument potwierdzający jakość opału – Certyfikat Jakości.
§ 2.
WARTOŚĆ ZAMÓWIENIA
1. Wartość zamówienia wynika ze złożonej przez Wykonawcę oferty stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszej umowy i wynosi ………… zł brutto za 1 tonę (słownie: …………………………) i zawiera podatek VAT, wartość opału, wszelkie koszty transportu krajowego i zagranicznego do siedziby zamawiającego, koszty załadunku i rozładunku oraz inne koszty niezbędne do wykonania pełnego zakresu zamówienia.
2. Strony ustalają szacunkową wartość umowy na kwotę …………….. zł brutto; słownie: ………………………………….. Kwota ta wynika z przemnożenia ceny jednostkowej brutto podanej w § 2 pkt 1 za 1 tonę, z przewidywanymi ilościami zamówienia.
3. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania stałych cen w czasie trwania umowy.
§ 3.
PRAWA I OBOWIĄZKI WYKONAWCY I ZAMAWIAJĄCEGO
- Zamawiający w każdym czasie może przeprowadzić badanie ilościowe dostarczonego węgla na terenie miasta Nowe Miasteczko w dniu odbioru.
- Zamawiający zobowiązany jest zawiadomić Wykonawcę o wadze towaru. W przypadku reklamacji ilościowych winny być one zgłoszone w dniu odbioru, pozostałe wady w ciągu 14 dni od daty jej wykrycia. Stwierdzenie wad wymaga formy pisemnej.
- Wykonawca zobowiązuje się do uzupełnienia ilościowego lub wymiany wadliwych produktów na towar wolny od zakwestionowanych wad, w terminie 7 dni roboczych od daty powiadomienia o wadze. Koszt wymiany pokrywa Wykonawca.
- Wykonawca udziela gwarancji jakości na dostarczony towar, co nie wyklucza uprawnień zamawiającego wynikających z rękojmi.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia ekspertyzy ilości i jakości dostarczonego przez Wykonawcę towaru. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie dotyczącym sortymentu, czy też ilości dostarczonego towaru Wykonawca pokrywa koszty związane z przeprowadzeniem badań (ekspertyz).
- Osobą odpowiedzialną za realizację umowy ze strony Zamawiającego jest Pan Mirosław Oparski – specjalista ds. administracyjno-gospodarczych – tel. 068 3888 122, fax. 068 3560070.
§ 4.
WARUNKI PŁATNOŚCI
- Zapłata za wykonanie przedmiotu umowy nastąpi przelewem na konto Wykonawcy w terminie 30 dni od daty wpływu do zamawiającego faktury.
- Do faktury Wykonawca załączy dokumenty potwierdzające jakość opału tj. Certyfikat Jakości.
- Zamawiający upoważnia Wykonawcę do wystawienia faktury VAT bez podpisu osób upoważnionych ze strony zamawiającego.
- Rozliczenia między zamawiającym a Wykonawca będą prowadzone w PLN.
§ 5.
KARY UMOWNE
- Strony postanawiają, że obowiązującą je formą odszkodowania są niżej wymienione kary umowne.
- Wykonawca zapłaci Zamawiającemu:
- za opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu umowy, za każdy dzień opóźnienia 0,1 % wartości wynagrodzenia szacunkowego, określonego w § 2 pkt 2,
- za każdy dzień opóźnienia, liczonego od upływu terminu wyznaczonego na usunięcie wad stwierdzonych przy odbiorze (np.: niedowaga, niska kaloryczność) w wysokości 2% wartości przedmiotu wadliwego,
- w przypadku nie dostarczenia wraz z fakturą Certyfikatu Jakości, w wysokości 20 % wartości danej partii, która potrącona będzie z faktury Wykonawcy.
- Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, jeśli powstała szkoda przewyższy wartość kar umownych.
- Należności z tytułu kar umownych zamawiający może potrącić z należności wykonawcy.
§ 6.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku zaistnienia istotnej zmiany
okoliczności powodującej, że jej wykonanie nie leży w interesie publicznym, czego nie
mógł przewidzieć w chwili jej zawarcia, w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych
okolicznościach.
2. W przypadku określonym w § 6 ust. 1 Wykonawca może żądać wyłącznie
wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
- Umowa może być rozwiązana w trybie natychmiastowym w przypadku rażącego naruszenia przez Wykonawcę postanowień niniejszej umowy, a w szczególności postanowienia § 3 umowy.
§7.
ROZSTRZYGANIE SPORÓW
- Wszelkie spory i problemy wynikające z umowy, dla których Strony nie znajdą polubownego rozwiązania, będą rozstrzygane przez właściwy Sąd dla siedziby zamawiającego.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks Cywilny.
- Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden egzemplarz otrzymuje Wykonawca. Integralną część umowy stanowi:
- załącznik nr 1 – oferta Wykonawcy.
- Wszelkie zmiany i uzupełnienia dotyczące niniejszej umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
ZAMAWIAJĄCY : WYKONAWCA:
2. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze wzorem umowy – rozdział II WZ i zobowiązujemy
się, w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy zgodnej z niniejszą ofertą, na
warunkach określonych w WZ, w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
......................................................
podpis upełnomocnionego/-ych przedstawiciela/-i